Rejestr umów w Milanówku!

Urząd Miasta Milanówka, jako jeden 
z nielicznych w kraju, będzie upubliczniał rejestr umów zawieranych z przedsiębiorcami. 

 

Jak donosi Urząd Miasta Milanówka, decyzją Burmistrza Jerzego Wysockiego, Urząd w Milanówku (jako jeden 
z nielicznych w kraju) będzie upubliczniał rejestr umów zawieranych z przedsiębiorcami. Rejestr podpisanych od początku roku umów zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej 5 maja 2014. Przedsiębiorcy, którzy współpracują z gminą, zostaną o tym fakcie poinformowani.

 Gminy nie mają obowiązku upubliczniania rejestru umów zawieranych z dostawcami usług świadczonych przez nich na rzecz samorządu. Powinni natomiast udostępniać informacje, aby była możliwość publicznego ich wglądu. 
Dotychczas niewiele gmin w Polsce zdecydowało się na publikowanie tych informacji w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

W podległym mi urzędzie udostępniamy informacje o wszystkich umowach zawieranych 
z podmiotami gospodarczymi, na ich wniosek. – mówi Burmistrz Milanówka Jerzy Wysocki 
- Docierały do nas głosy mieszkańców dotyczące upublicznienia rejestru. Podjąłem zatem decyzję o publikacji rejestru na stronach BIP. Mój urząd jest w pełni transparentny. Chcemy takie praktyki promować i pokazujemy, że wykonywana przez nas praca jest całkowicie jawna.

Rezczywiście, od dłuższego już czasu, grupa mieszkańców Milanówka domagała się tego od władz miasta.

W informacji prasowej możemy przeczytać: “Rejestr umów prowadzony jest w UM Milanówka w formie wewnętrznego dokumentu. Rejestr jest jawny i dostęp do niego ma każdy, kto tego zażąda w trybie dostępu do informacji publicznej. Teraz informacja nabierze charakteru publikacji w BIP, do której dostęp będzie możliwy dla wszystkich w dowolnym czasie. O fakcie tym zostaną poinformowani przedsiębiorcy, współpracujący z Urzędem Miasta”.